Evobike Evobike Fri frakt vid köp över 1000kr!
Evobike Öppet köp 60 dagar!
Evobike Köp nu, betala sista januari!
Du har 0 produkter i din varukorg
Produkttotal: 0 kr
Frakt: 0 kr
Fri frakt vid köp över 1000kr
 
 
 
 
Startsida
Om Cykelvagnar.se
Kundtjänst
Trafikverkets rekommendationer
   
 
 
Beställ innan kl. 12.00 så skickar vi samma vardag!

Hämta din order direkt från vårt varulager för leverans innan jul.
Kategorier
  Cykelvagnar för barn
  Cykelvagnar för husdjur
  Lastvagnar
+ El-cyklar
  Lås med larm
  Tillbehör
 
Sökning
Produktnamn:
Artikelnummer:
 
Kundtjänst
Frågor!? Kontakta oss!
08-522 309 80
info@Cykelvagnar.se
 
 
Din order
Kontrollera din order, leveransstatus mm genom att fylla i både e-postadress och ordernummer.
Din e-postadress:
Ditt ordernummer:
 
 
Kundtjänst
Välkommen till vår kundtjänst. Här hittar du svaret på våra vanligaste frågor. Vill du kontakta oss så hittar du alla våra uppgifter under fliken "Kontakta oss" nedan.
 
Vanliga frågor
 
Köpvillkor
 
Returer
 
Reklamationer
 
Kontakta oss
 

Här besvaras de vanligaste frågorna. Mer detaljerad information om köpvillkor finner du under fliken Köpvillkor.

Hur vet jag om ni har produkten på lager?
Alla produkter som finns i vår webbutik finns normalt på lager, om inte annat anges. I det fall en produkt som beställts ej finns i lager kommer du att kontaktas.
Hur betalar man?
Vi erbjuder flera sätt att betala i vår webbutik.

Kortbetalning
Du betalar med VISA eller MasterCard i samband med att du lägger din order. Din betalning hanteras via en säker uppkoppling.

Faktura
Du får en faktura på ditt köp med 14 dagars betalningstid. Faktureringen hanteras av Klarna. Detta är ett säkert betalningssätt eftersom du får dina varor innan du betalar för dem.

Delbetalning
Du har även möjlighet att dela upp ditt köp räntefritt. Uppläggningsavgifter samt aviavgifter tillkommer.

Postförskott
Vid order över 500 kronor finns möjlighet till postförskottsbetalning, dvs att betalning sker i samband med att ordern hämtas ut på utlämningsstället.

Hur lång är leveranstiden på en vara?
Varor som finns på lager skickas normalt samma dag om ordern inkommer innan kl. 12. Leverans sker med DHL och normalt kan du hämta ut din försändelse redan dagen efter den skickas från oss. För större försändelser kan leveranstiden vara något längre.
Kan jag returnera det jag beställt?
Du har alltid 14 dagars returrätt i enlighet med distansavtalslagen samt 30 dagars öppet köp. Närmare information om returrätt och öppet köp finner ni i våra köpvillkor.

Vill du göra en retur, klicka på fliken retur ovan.
Kan jag avbeställa min order?
Om du vill avbeställa din order så är det viktigt att du meddelar oss omedelbart, helst per telefon.

Då vi strävar efter att alltid leverera så fort som möjligt finns lite tid för avbeställning. Om paketet redan lämnat vårt lager finns ingen möjlighet att avbeställa.

Observera att du alltid måste hämta ut din försändelse och sedan på egen bekostnad returnera den om du ångrar dig. För outhämtade paket debiterar vi för våra fraktkostnader samt en extra hanteringsavgift, med minst 360 kronor
Vad kostar frakten?
Fraktkostnaden hittar du i anslutning till varukorgen i toppen av webbutiken. Ibland finns flera fraktalternativ och du hittar då den aktuella kostnaden för respektive alternativ i webbutikens kassa.
Vad gör jag om mina varor är skadade i transporten?
Om du mottager leverans med synliga fraktskador är det mycket viktigt att du anmäler fraktskadan direkt till transportören i samband med leverans genom att notera skadan på fraktsedeln. Tag även gärna fotografier för att dokumentera skadan. För fraktskador på varan, som inte syns utanpå förpackningen, måste anmälan till transportören ske inom 3 arbetsdagar. Vi skickar alla våra försändelser med DHL. Du kontaktar DHL på telefon 0771 - 34 53 45. Informera sedan även oss per e-post om transportskadan. Bifoga information om ordernummer, transportörens ärendenummer samt bifoga eventuella bilder.


Köpvillkor

Köpvillkor Cykelvagnar.se - Nordbutiker i Sverige AB (556908-9385)
1. Beställningar via Internet:
Vid beställningar via Internet gäller köp först efter det att en skriftlig bekräftelse erhållits via e-post. Vid eventuella oklarheter förbehåller Cykelvagnar.se sig rätten att kontakta beställaren via telefon eller e-post för att bekräfta beställd vara. De priser som visas på Cykelvagnar.se gäller endast vid beställning via Internet.
2. Kundregister:
Vid beställning fyller kunden i sina kunduppgifter. Genom detta godkänner kunden att uppgifterna registreras i vår kunddatabas. Cykelvagnar.se garanterar att alla uppgifter är konfidentiella och kommer inte att lämnas ut eller säljas på något sätt.
3. Priser:
Samtliga priser är angivna i svenska kronor, netto, inklusive moms och exklusive frakt. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och förbehåller oss rätten till ändring av samtliga priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss rätten att makulera en kvitterad order vid uppenbart fel i prissättning för varan pga. felskrivning.
4. Leverans och frakt:
Leverans sker vanligtvis inom 2-5 dagar och sker med DHL. Vanligtvis levereras ditt paket till ditt lokala DHL ombud. Om varan är för stor eller för tung för att lämnas hos ombud kan den istället komma att köras ut till dig av DHL eller behöva avhämtas på DHLs terminal. Skulle leveranstid uppstå på beställda varor, meddelas kunden detta via e-post eller telefon.

Vid felaktigt angivna adressuppgifter eller omdirigering av försändelse tillkommer kostnad om minst 250 kronor.
5. Betalning:
Betalning kan ske på flera olika sätt. Närmare upplysningar om betalningsalternativ hittar du i kassan på Cykelvagnar.se.

Fakturavillkor:
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 2% per månad. Vid fakturaköp kan kreditinformation komma att inhämtas.
6. Öppet köp - Retur, bytesrätt:
Vi erbjuder öppet köp i 30 dagar från mottagandet av din vara. Vid retur skall produkt samt förpackning returneras i oförändrat skick.

Öppet köp gäller ej specialbeställda varor, varor som anpassats till kunden, tjänster, samt övriga till ordern debiterade kostnader.
7. Ej avhämtade paket:
Om Du inte hämtar ut de beställda varorna debiteras du för våra kostnader för frakt, returfrakt samt hanteringskostnad med minst 500 kr.
8. Ångerrätt:
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar, dock lägst 7 arbetsdagar, från mottagandet. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen meddelar du detta via e-post till Cykelvagnar.se. Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds risk och bekostnad. Varan ska återsändas i väsentligen oförändrat skick. Varan skall återsändas emballerad enligt våra rekommendationer. Retur till Cykelvagnar.se med hänvisning till ångerrätten skall ske inom 30 dagar från ångerfristens sista dag.

Returfrakt debiteras med 20 kronor/kilo inkl. moms. Minimidebitering 50 kronor. Observera att kostnaden för returfrakt kan avvika från den fraktdebitering som görs i webbutikens kassa.
9. Reklamationer:
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen tre (3) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Köparen skall vid reklamation efter garantitidens utgång påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället.
10. Garantier:
Cykelvagnar.se ger ett (1) års garanti i enlighet med Konsumentköplagen på alla varor. Spara alltid faktura eller garantibevis för att garantin skall gälla. Vid eventuell reklamation, kontakta Cykelvagnar.se via e-post info@cykelvagnar.se. Garantier:
Cykelvagnar.se ger ett (1) års garanti i enlighet med Konsumentköplagen på alla varor. Spara alltid faktura eller garantibevis för att garantin skall gälla. Vid eventuell reklamation, kontakta Cykelvagnar.se via e-post info@cykelvagnar.se. Vid reklamation ska produkten återsändas i sitt original, eller därmed jämförbart, emballage.
11. Ansvar för produktfel och användning:
Cykelvagnar.se äger inget ansvar för fel eller produktansvar och svarar ej för direkta eller indirekta skador, extrakostnader och extraarbete i samband med försålda varors användning. I förhållande till konsument/privatperson gäller konsumentköplagen i tillämpliga delar.
12. Transportskada:
Skadat gods anmäls omgående till transportören samt till oss. Vid leverans skall emballage besiktigas och eventuella skador skriftligen noteras på fraktsedeln innan denna signeras. Dolda fraktskador skall rapporteras inom 3 dagar från mottagandet.
13. Information:
Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information samt fel i specifikation på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer och Cykelvagnar.se kan ej garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.
14. Tvist:
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist med företag avgörs som regel i domstol.
15. Force Majeure:
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Cykelvagnar.se, som gör att Cykelvagnar.se ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Cykelvagnar.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.


Vid retur gäller följande:

1) Varan skall levereras till lageradressen och inte något utlämningsställe eller terminal. Vi har inte möjlighet att hämta upp paketet utan det går i sådana fall i retur till dig.

2) Varan skall vara i totalt nyskick. Ingen smuts och inga skador skall finnas på varan. Det skall inte synas att den är använd eller testad. I de fall varan lämnas tillbaka i ett skick som är sämre än nyskick accepteras inte returen.

3) En notering skall bifogas tillsammans med varan där det framgår vem du är samt orsak till retur.

4) Avisering med kollinummer skall skickas till info@nordbutiker.se när varan är på väg till oss.

5) Om du har köpt till tilläggstjänster såsom frakt återbetalas dessa inte då de ej kan "lämnas tillbaka".

Ordernummer Ange ditt ordernummer som du finner på ditt kvitto. Har du inte kvar ditt ordernummer går det bra att ange namn på den person som beställt varan i fälten nedan.
E-postadress *Obligatoriskt
Förnamn  
Efternamn  
Adress  
Postnummer/Ort  
Mobil  
Produkt Ange produktens artikelnummer. Du finner artikelnumret på ditt kvitto. Saknar du artikelnumret så går det bra att skriva produktens namn.
Inköpsdatum Vänligen ange inköpsdatum för produkten på formen YY-MM-DD.
Anledning till retur  
Var vänlig fyll i följande bokstäver för att verifiera din ansökan.
         
 


Vi beklagar att du hamnat på denna sida! Om du har problem med någon produkt ber vi dig att anmäla din reklamation i detta fomulär. Det är viktigt att du fyller i så många fält som möjligt för att vi ska kunna hantera ditt ärende.

För att underlätta hanteringen ber vi dig även att skriva en detaljerad felbeskrivning samt bifoga bilder om reklamationen avser skador som är synliga.

Vår tekniska support återkommer noramlt till dig inom 24 timmar (vardagar) från att din felanmälan finns oss tillhanda.

Observera att alla reklamationer måste ske skriftligt via detta formulär. Reklamationer hanteras inte av vår externa telefonkundtjänst.


Ordernummer Ange ditt ordernummer som du finner på ditt kvitto. Har du inte kvar ditt ordernummer går det bra att ange namn på den person som beställt varan i fälten nedan.
E-postadress *Obligatoriskt
Förnamn  
Efternamn  
Adress  
Postnummer/Ort  
Mobil  
Produkt Ange produktens artikelnummer. Du finner artikelnumret på ditt kvitto. Saknar du artikelnumret så går det bra att skriva produktens namn.
Inköpsdatum Vänligen ange inköpsdatum för produkten på formen YY-MM-DD.
Detaljerad felbeskrivning Beskriv felet så detaljerat som möjligt. Ju mer information vi får desto snabbare kan vi hjälpa dig.
Bilder För att enklare kunna lösa ert problem ber vi er bifoga bilder på skadan. Bildantalet är begränsat till 3 bilder. Observera att högupplösta bilder kan ta lång tid att ladda upp.



Var vänlig fyll i följande bokstäver för att verifiera din ansökan.
         
 


Nedan finner du kontaktinformation om du har ytterligare frågor som avser köp eller en produkt du införskaffat från oss.

Postadress:
Cykelvagnar.se
Nordbutiker i Sverige AB
Gösvägen 28
761 41 Norrtälje
Sverige

Företagsuppgifter:
Nordbutiker i Sverige AB
Vi innehar F-skattebevis
Org.nr: 556908-9385
Lager/Leveransadress:
Gösvägen 28
761 41 Norrtälje
Sverige

Observera att vårt lager normalt inte är bemannat. Vill du hämta dina varor själv så kontakta oss så bokar vi en tid.
Telefon/E-post:
Telefon: 08-52230980
E-post: info@nordbutiker.se
All e-post besvaras normalt inom 24 timmar.

OBS! För felanmälan och/eller reklamation vänder ni er till vår supportavdelning info@cykelvagnar.se.
Vi har tyvärr ingen möjlighet att kunna ta emot reklamationer via telefon.

 
   
 
  Sitekarta
Startsida
Beställningar till utlandet
Om Cykelvagnar.se
Kundtjänst
Trafikverkets rekommendationer
 
Köpvillkor
Säkra betalningar

Fraktar i samarbete med
 
Kontakta oss
08-522 309 80
info@Cykelvagnar.se
Telefontider
Mån-Tors 10-16
Fredag 10-15
 
Företagsuppgifter
Nordbutiker i Sverige AB

Org.nr: 556908-9385

Godkänd för F-skatt